BUSHI KARATE & COMBAT SPORT

Skal jeg vælge Bushi som min nye klub?
- Når man som ny elev skal beslutte sig for hvilken klub man gerne vil træne i, er der mange faktorer der er afgørende for om man, på længere sigt, har valgt den "rigtige" klub. På trods af, at man måske ikke ved så meget om karate, er der alligevel en del man selv kan gøre inden man vælger. Selvom det ikke umiddelbart ser sådan ud, er der stor forskel på de forskellige klubber. Med lidt forarbejde, er der en større chance for at finde den rigtige klub, der passer til netop dine behov.

- Karate er ikke "Bare" Karate:
Det er vigtigt at din fremtidige klub er medlem af anerkendte forbund. Herunder Dansk Karateforbund, Dansk Idrætsforbund og Team danmark. Vi er medlem af SKIF Danmark, som har over 40 klubber og dermed Danmarks største stilartsforbund. Bushi er endvidere medlem af WIKF Danmark og deltager i arrangementer herunder. Karate er for første gang i 2020 med som OL-Disciplin i Tokyo, Japan - Hjemlandet for Karate.

- Dine egne behov & forventninger:
Det er vigtigt at gøre sig sine egne behov klart inden man melder sig ind. Hvis der er en tydelig forskel på ens egne behov og klubbens forventninger til en som ny elev, kan det meget vel føre til konflikter, der til sidst kan føre til at man holder op, hvis man f.eks. kun ønsker at træne for at få lidt motion, så er det uheldigt hvis klubbens forventninger er, at man skal være klar til næste Danmarksmesterskab. Her er Bushi`s klare holdning, at der skal være plads i klubben til folk med forskellige ambitioner.

- Yderligere spørgsmål, man kunne stille sig selv, kunne være:

• Vil jeg kun træne for at få motion ?
  • Har jeg store sportslige ambitioner ?
  • Vil det primære for mig være kammeratskabet ?
  • Passer måden at bevæge sig på i karate til mig ?
  • Er der nogen på min alder, evt. nogen man kender ?

• Gå til indmeldelse her >>

- Klubbens forventninger:
Som ny kan man selv sagt ikke vide hvad klubbens forventninger til kommende medlemmer er. Her kan få fat i materiale om klubben (foldere, brochurer, evt. læse mere her på hjemmesiden).
Besøg klubben og tal eventuelt med instruktøren eller chefinstruktøren. Hvis det er muligt, kan du få lov til at overvære en træningstime, eller endnu bedre: Være med på holdet og prøv.

- Klubbens kultur:
Er Japansk, men med en almindelig dansk høflighed. Vores målsætning er at der skal være plads til børn & unge med store stævneambitioner, men også det modne publikum. Det kan være "gamle sortbælter" som har fået mere tid til sig selv og gerne vil holde deres livsstil ved lige gennem træning og den atmosfære der er i et træningslokale. Eller en familie som gerne vil træne karate som motion og have en fælles oplevelse sammen med deres barn. Her er et besøg en nødvendighed for at kunne indsnuse miljø og kultur.

- Bushi Combat Sport: Ud over Karatetræning, tilbyder Bushi også andre former for kampsport, samlet under denne gruppe: Der tilbydes Brazilian Jiu-Jitsu (BJJ). I BJJ er ingen slag eller spark, det består hovedsagligt af frigørelse fra greb, låse og brydning på gulvet, hvor man forsøger at opnå en dominerende position. I BJJ går man ikke direkte efter at skade sin modstander, men derimod at forsvare sig ved at pacificere denne i et greb, en lås eller en strangulering.

- Velkommen til Bushi Karate & Combat Sport

Bushi Promotion 2024